দিন সাত ৷৷ খণ্ড ২
নানা ওলাইছে ৰঙা-ক'লা GANG Blaster চাইকেল এখন লৈ৷ দোকান খোলাৰ
সময় হৈছে৷ হ'মষ্টে'ৰ পৰা বাহিৰ হোৱাৰ সময়তে কেইবাখনো ফটো তুলিলোঁ তাইৰ৷ মাত লগাই পেডেল মাৰি নানা গ'লগৈ৷ ৰূপা আৰু চাংগে'ও স্কুললৈ যাব৷ অলপ পাছতে ঘৰখন শূন্য হৈ পৰিব৷ পুনৰ
নতুন পৰ্যটকৰ বাবে অপেক্ষা৷ ইয়ালৈ অৱশ্যে পৰ্যটক আহিয়ে থাকে৷ কালি ৰাতি আমি ভাত খাই থাকোঁতেও
এছ.এম.এছ. এটা আহিছিল৷ আগন্তুকে জনাইছিল, ফেব্ৰুৱাৰী মাহত আহিব৷ ৰূম আগতীয়াকৈ বুক্
কৰিব খোজে৷ তাৰ বাবে Tariff সুধিছে৷ নৱেম্বৰতে বুকিং ফেব্ৰুৱাৰীৰ বাবে! তাৰমানে আমি সৌভাগ্যক্ৰমেহে চিট পাইছোঁ৷ আনহাতে তেনেকুৱা সকলো ধৰণৰ প্ৰত্যুত্তৰ আৰু হিচাপ-কিতাপ ৰখাৰ দায়িত্ব
ৰূপাৰ৷ আমাৰ ক্ষেত্ৰতেই লক্ষ্য কৰিলোঁ৷ কথাইপতি গেবুৱে তাইকহে সুধিছে৷ কালি নানাই ৰূপাক লগে লগে ফোনটো দিয়াত চোফাতে এমূৰীয়াকৈ বহি তাই একান্তমনে ম’বাইলত উত্তৰবোৰ টাইপ কৰি গৈছিল৷ টু শব্দ এটাও উচ্চাৰণ নকৰি দৃশ্যটো মই মনোযোগেৰে চাই ৰৈছিলোঁ৷
'অতিথি দেৱ ভব', ভাৰতীয় সংস্কৃতিৰ আপ্তবাক্যষাৰক যথেষ্ট আন্তৰিকতাৰে সৈতে লৈছে ইহঁতে৷ ঠগ-প্ৰৱঞ্চনা, লাঞ্ছনাযে পৰ্যটনৰ পৰিপন্থী কাৰ্য তাক ইহঁতে জানে৷ আমি থকাকেইদিনো একো এটা অসুবিধাই নাই পোৱা৷ যি বিচাৰোঁ হাঁহিমুখে যোগাৰ দি যায় ৰূপা, চাংগে'হঁতে৷ সেয়ে আমাৰ দলৰ প্ৰতিজনৰেই মৰম উপজিছে ইহঁতবোৰলৈ৷ কিনো দি থৈ যাওঁ বুলি বিভিন্নজনে সিহঁত দুটাৰ হাতে হাতে টকা কেইটামানকে গুজি দিছে৷ নালাগে, নলওঁ বুলিলেও হেঁপাহৰ আতিশয্য চলিছে৷ অনাগত দিনত মনত ৰৈ যাবলগীয়া এনে আৱেগিক বান্ধোনক নিজমুখে স্বীকাৰ কৰি গেবুৱেতো কৈয়েই পেলালে, 'দিল্ ছে দোস্তি হ' গয়া ৰে' আপ্লোগছে' বুলি৷ 'A good character is the best tombstone. Curve your name on hearts, not on marbles.' Charles Hadden Spurgeonএ কোৱা কথাষাৰেই যেন প্ৰতিফলিত হ'ল গেবুৰ মুকলিমূৰীয়া ভাষ্যত!
'অতিথি দেৱ ভব', ভাৰতীয় সংস্কৃতিৰ আপ্তবাক্যষাৰক যথেষ্ট আন্তৰিকতাৰে সৈতে লৈছে ইহঁতে৷ ঠগ-প্ৰৱঞ্চনা, লাঞ্ছনাযে পৰ্যটনৰ পৰিপন্থী কাৰ্য তাক ইহঁতে জানে৷ আমি থকাকেইদিনো একো এটা অসুবিধাই নাই পোৱা৷ যি বিচাৰোঁ হাঁহিমুখে যোগাৰ দি যায় ৰূপা, চাংগে'হঁতে৷ সেয়ে আমাৰ দলৰ প্ৰতিজনৰেই মৰম উপজিছে ইহঁতবোৰলৈ৷ কিনো দি থৈ যাওঁ বুলি বিভিন্নজনে সিহঁত দুটাৰ হাতে হাতে টকা কেইটামানকে গুজি দিছে৷ নালাগে, নলওঁ বুলিলেও হেঁপাহৰ আতিশয্য চলিছে৷ অনাগত দিনত মনত ৰৈ যাবলগীয়া এনে আৱেগিক বান্ধোনক নিজমুখে স্বীকাৰ কৰি গেবুৱেতো কৈয়েই পেলালে, 'দিল্ ছে দোস্তি হ' গয়া ৰে' আপ্লোগছে' বুলি৷ 'A good character is the best tombstone. Curve your name on hearts, not on marbles.' Charles Hadden Spurgeonএ কোৱা কথাষাৰেই যেন প্ৰতিফলিত হ'ল গেবুৰ মুকলিমূৰীয়া ভাষ্যত!
সময় সীমিত যদিও অদৃশ্য ৰক্ষা-বন্ধনেৰে ককাই-ভাই,
বাই-ভনীৰ দৰে মেন্-চু-খাৰ গেবুজ ট্ৰেডিছনেল লজত এইকেইদিন কটালোঁ গেবু, নানা, চাংগে’,
ৰূপাৰ মৰমৰ আৱেষ্টনীত৷ জি.টি.এল.ৰ আগফালে-পাছফালে দেখি থকা পৰ্বতৰ অভ্যন্তৰত কি আছে
আমি এতিয়া অলপ-অচৰপ হ’লেও জানো বা ক'ব পাৰোঁ৷ অথনি নানাৰ আগত কথাষাৰ
উলিয়াইছিলোঁ৷ লাজ লাজকৈ তাই সৈ কাঢ়িলে, ‘মইহে আজিলৈকে দেখাগৈ নাই৷ অথচ আপোনালোক ইমান দূৰৰ পৰা
আহি চাই গ’ল, ৰাতি থাকিও আহিল!’ ক’লোঁ, ‘পিছৰবাৰ আহিলে আপোনাকো লগত
ল’ম৷ আপুনি ইয়াৰে ছোৱালী, গতিকে যাব নোৱাৰাৰ কথাই নাই৷ মজা
লাগিব, সৌ বৰফলৈকে উঠি৷’ হাঁহিৰে সমৰ্থন জনাই তাই মূৰ
দুপিয়াইছিল৷ কৈছিল, ‘আকৌ আহিব দেই৷’
জি.টি.এল.ৰ আমি থকা ঘৰটোৰ ওপৰ মহলাত পুৱা কেমেৰাটো লৈ ফটো তুলি আছিলোঁ৷ তেতিয়াই ২০১৪ চনত অৰুণাচল প্ৰদেশ চৰকাৰৰ পৰ্যটন বিভাগে উলিওৱা কফী টেবুল বুক এখন হাতত পৰিল৷ বেটুপাতৰ আলোক-চিত্ৰ পাংচাও পাচ ৱিণ্টাৰ ফেষ্টিভেল, ২০১৩ত জয়ৰামপুৰত প্ৰথম লগ পোৱা বিশিষ্ট ফটোগ্ৰাফাৰ আৰিফ ছিদ্দিকীৰ৷ কিতাপখনৰ নাম In Search of Solace, Arunachal Pradesh৷ বে'গত ভৰাই লৈ আহিবৰ মন গৈছিল যদিও গেবুৱে ক'পী আৰু নাই বোলাত নিৰুপায় হৈ প্ৰয়োজন বুলি ভবা পৃষ্ঠাবোৰ এফালৰ পৰা ফটো তুলি মেম'ৰীত সাঁচি ল'লোঁ৷ যাম যাম বুলি ভাবি থকা ৰাজ্যখনৰ বিশেষ বিশেষ স্থানকেইডোখৰলৈ ওলাওঁতে তথ্যবোৰে নিশ্চয় ভৱিষ্যতে সহায় কৰিব৷
জি.টি.এল.ৰ আমি থকা ঘৰটোৰ ওপৰ মহলাত পুৱা কেমেৰাটো লৈ ফটো তুলি আছিলোঁ৷ তেতিয়াই ২০১৪ চনত অৰুণাচল প্ৰদেশ চৰকাৰৰ পৰ্যটন বিভাগে উলিওৱা কফী টেবুল বুক এখন হাতত পৰিল৷ বেটুপাতৰ আলোক-চিত্ৰ পাংচাও পাচ ৱিণ্টাৰ ফেষ্টিভেল, ২০১৩ত জয়ৰামপুৰত প্ৰথম লগ পোৱা বিশিষ্ট ফটোগ্ৰাফাৰ আৰিফ ছিদ্দিকীৰ৷ কিতাপখনৰ নাম In Search of Solace, Arunachal Pradesh৷ বে'গত ভৰাই লৈ আহিবৰ মন গৈছিল যদিও গেবুৱে ক'পী আৰু নাই বোলাত নিৰুপায় হৈ প্ৰয়োজন বুলি ভবা পৃষ্ঠাবোৰ এফালৰ পৰা ফটো তুলি মেম'ৰীত সাঁচি ল'লোঁ৷ যাম যাম বুলি ভাবি থকা ৰাজ্যখনৰ বিশেষ বিশেষ স্থানকেইডোখৰলৈ ওলাওঁতে তথ্যবোৰে নিশ্চয় ভৱিষ্যতে সহায় কৰিব৷
মেন্-চু-খা ত্যাগ কৰিবলগীয়া হোৱাত মনটো গধুৰ গধুৰ লাগিছে৷ হ'লেও উপায় নাই৷ সুযোগ পালে ভৱিষ্যতে আকৌ কেতিয়াবা আহিম বুলি নিজকে নিজে বুজালোঁ৷ আমি প্ৰায় একেলগেই সাজু হৈছোঁ৷ বাইক লৈ গেবুহঁত
ৰাস্তালৈ ওলালেই৷ ফিল্ডখনত থকা গল প'ষ্টৰফালে নামি গৈ মই উধাই-মুধাই সকলোৰে ফটো তোলাত লাগি গ'লোঁ৷ খেলপথাৰখনৰ মাজলৈ অস্থায়ী মঞ্চ এটা৷ কাঠ-বাঁহ আৰু পাইনৰ ডাল-পাতেৰে প্ৰাকৃতিকভাৱে সজোৱা মঞ্চটো দেখিবলৈ অনন্যসুন্দৰ হৈছে৷ যোৱাৰাতি ইয়াতে সংগীতানুষ্ঠান এটা পাতিছিল৷ উপলক্ষ্যটোহে নজনাতে ৰ'ল৷
বলেৰ'খন ষ্টাৰ্ট দিবলৈ গৈ পুলিন গগৈ বিপাঙত পৰিল৷ ইঞ্জিন ষ্টাৰ্ট নহয়হে নহয়৷ এনেকুৱা লাগিল, যেন আমালৈ মেন্-চু-খা এৰাৰ অনুমতি নাই! অৰূপদা ষ্টিয়েৰিঙত বহিল৷ গেবু, দালা, কাটাউচ আৰু গগৈয়ে ঠেলা মাৰিলে৷ অলপ পাছতে ষ্টাৰ্ট হৈ গ'ল যেনিবা৷ আগৰ দৰেই দীপকদা, অৰূপদা, প্ৰদীপদা আৰু মই নিজ নিজ আসনত উপৱিষ্ট হ'লোঁ৷ ৰঙা কে.ইউ.ভি.ত জয়ন্তদা, কাটাউচ আৰু ৰাজীৱ৷ গে'টৰ মুখৰ পৰা ৰূপাই আমালৈ চাই হাত জোকাৰি থাকিল৷ হ'মষ্টে'ৰ বাৰাণ্ডাত
চাংগে'৷ সিও আমালৈ বাই বাই দি আছে৷ পাহৰিব নােৱাৰা স্মৃতি কিছুমানে অনাগত দিনত ইহঁতকো নিশ্চয় আমনি নকৰাকৈ নাথাকিব৷ পুৱা ৯.২০ বজাত আমি জি.টি.এল. এৰিলোঁ৷
২ মিনিটৰ পাছতে এছ.বি.আই. বিল্ডিঙৰ সন্মুখত গাড়ী দুখন ৰখোৱা হ'ল, নানাক
মাত লগাবৰ উদ্দেশ্যে৷ আৰে, তাইচোন দোকানত অনুপস্থিত! ক'লৈ গ'ল? বিচাৰ-খোঁচাৰ কৰাত ক'ৰবাৰ পৰা দৌৰি
ওলালহি৷ ক'লে, 'আকৌ আহিব৷ মেন্-চু-খালৈ আহিলে একো চিন্তা কৰিবলগীয়া নাই৷ ফোন কৰি দিব৷'
হেণ্ডশ্বেক্ কৰি বিদায় ল'লোঁ আমি৷ মেন্-চু-খাৰ ৰৌদ্ৰোজ্জ্বল চৌপাশলৈ এবাৰ সজল দৃষ্টি প্ৰসাৰিত
কৰি আকৌ গাড়ীত বহিলোঁ৷ আগৰ কেঁকুৰিটোত আমি নেদেখা হোৱালৈকে নানাই সোঁহাতখন দাঙি থাকিল৷
No comments:
Post a Comment