শদিয়ালৈ গ’লোঁ, দীঘল দলং চালোঁ (৩১)
চপাখোৱাত প্ৰথমবাৰ উপস্থিত হওঁতে ভাবিছিলোঁ, ক’তা, শদিয়াখনচোন ঠিকেই আছে৷ মানুহে এনেয়ে ভুল ভুলকৈ কয়৷ ইমান আহল-বহল ৰাস্তা ইয়াত! মানুহবোৰোচোন হাস্যমুখী৷ আমি তেতিয়া ৰ’য়িঙৰ ফালৰ পৰা আহিছিলোঁ৷ অৰুণাচল প্ৰদেশ এৰি শান্তিপুৰ গে’টেৰে সোমাইছিলোঁ অসমত৷ পাছত ঘাটলৈ যাওঁতেহে দেখিলোঁ প্ৰকৃত সত্যটো৷ সঁচাকৈ, ইণ্টাৰনেটৰ পৰা সংগৃহীত শদিয়াৰ পুৰণি ফটো চালে ভাবনাই নহয় যে ঠাইখনৰ ৰূপটো এসময়ত তেনেকুৱা আছিল৷ আজি সেইখন শদিয়া আৰু নাই৷ সি যি কি নহওক, দীৰ্ঘ বিৰতিৰ অন্তত এতিয়া কিন্তু শদিয়াক নকৈ গঢ়াৰ সোণালী সুযোগ এটা আহি গ’ল৷ ধলা-শদিয়া দলঙে সম্ভাৱনা আৰু আশা লৈ আহিছে৷ শদিয়াৰ নতুন প্ৰজন্মই নতুন চিন্তাৰে অঞ্চলটোৰ প্ৰসাৰণ আৰু বিকাশৰ দায়বদ্ধতা কান্ধ পাতি ল'ব লাগিব৷ বৃহত্তৰ এলেকাটোৰ ওপৰত নতুন দলংখনৰ প্ৰভাৱ কিমান, ধনাত্মক ৰূপত তাক বিচাৰ কৰি সুপৰিকল্পিতভাৱে আগ বঢ়াটো সকলোৰে বাবেই মংগলজনক৷
চপাখোৱাত প্ৰথমবাৰ উপস্থিত হওঁতে ভাবিছিলোঁ, ক’তা, শদিয়াখনচোন ঠিকেই আছে৷ মানুহে এনেয়ে ভুল ভুলকৈ কয়৷ ইমান আহল-বহল ৰাস্তা ইয়াত! মানুহবোৰোচোন হাস্যমুখী৷ আমি তেতিয়া ৰ’য়িঙৰ ফালৰ পৰা আহিছিলোঁ৷ অৰুণাচল প্ৰদেশ এৰি শান্তিপুৰ গে’টেৰে সোমাইছিলোঁ অসমত৷ পাছত ঘাটলৈ যাওঁতেহে দেখিলোঁ প্ৰকৃত সত্যটো৷ সঁচাকৈ, ইণ্টাৰনেটৰ পৰা সংগৃহীত শদিয়াৰ পুৰণি ফটো চালে ভাবনাই নহয় যে ঠাইখনৰ ৰূপটো এসময়ত তেনেকুৱা আছিল৷ আজি সেইখন শদিয়া আৰু নাই৷ সি যি কি নহওক, দীৰ্ঘ বিৰতিৰ অন্তত এতিয়া কিন্তু শদিয়াক নকৈ গঢ়াৰ সোণালী সুযোগ এটা আহি গ’ল৷ ধলা-শদিয়া দলঙে সম্ভাৱনা আৰু আশা লৈ আহিছে৷ শদিয়াৰ নতুন প্ৰজন্মই নতুন চিন্তাৰে অঞ্চলটোৰ প্ৰসাৰণ আৰু বিকাশৰ দায়বদ্ধতা কান্ধ পাতি ল'ব লাগিব৷ বৃহত্তৰ এলেকাটোৰ ওপৰত নতুন দলংখনৰ প্ৰভাৱ কিমান, ধনাত্মক ৰূপত তাক বিচাৰ কৰি সুপৰিকল্পিতভাৱে আগ বঢ়াটো সকলোৰে বাবেই মংগলজনক৷
নৈৰ ঘাটলৈ যোৱা তদানীন্তন জৰাজীৰ্ণ পথটো অলপ আগেয়ে
বাঁওহাতে এৰি আহিলোঁ৷ নিশ্চিতভাৱে, আজিৰ তাৰিখত সেইটো পুৰণি আৰু এলাগী হ’ল৷ সেই ৰাস্তাৰে বানবিধ্বস্ত
ঠাইবোৰৰ মাজেৰে ঢলং-পলংকৈ গাড়ীৰে গৈ থকাৰ অভিজ্ঞতা পূৰ্বতেই পাই থৈছোঁ যেনিবা৷ আগলৈ তেনে সুযোগ নাপাওঁ৷ তেতিয়া পাৰ হৈ যাওঁতে ভগা-ছিগা বাটটোৰ দুয়ো দাঁতিত মাজে মাজে জনপদ, মাজে মাজে
খেতি, মাজে মাজে পৰিত্যক্ত জেগাবোৰ দেখি গৈছিলোঁ৷ কৃষিজীৱী আৰু মাছুৱৈ থলুৱা মানুহবোৰে বৰ্তমান সম্প্ৰসাৰিত হ'বলগীয়া বজাৰসমূহ কেনেকৈ নিজৰ হাতৰ মুঠিত ধৰি ৰাখে সেইটো নিশ্চয়কৈ লক্ষণীয় হ'ব৷ চিন্তাশীল মানুহ মাত্ৰেই জানে যে এখন দলঙে নৈপৰীয়া দুটা অঞ্চল বা কেইখনমান ঠাইকে সংযোজিত নকৰে, সংযোজিত কৰে দুখন বজাৰকো৷
ভূমিকম্প, বানপানী, খহনীয়াকে ধৰি শদিয়া নামৰ ভূখণ্ডটিৰ
ওপৰেৰে কিমানযে বিভীষিকা, ধামখুমীয়া পাৰ হৈ গৈছে! কল্পনা কৰাও টান৷ বাৰিষাৰ দিনকেইটাত যাত্ৰিকৰ
অৱস্থা অতিকৈ দুখলগা হয়৷ খৰালি আকৌ পানী শুকাই যায়৷ দুয়োপাৰে বালি, কেৱল বালি৷ তাৰ ওপৰে ওপৰে বহু দূৰ
বাটকুৰি নাবালেই নহয়৷ সিও এক বিড়ম্বনা৷ যাতায়াতৰ অসুবিধাৰ কাৰণেই আগতে অলপধতুৱা চাকৰিয়াল
চপাখোৱাত যোগদান কৰিবলৈ নতুবা চপাখোৱালৈ বদলি হৈ আহিবলৈ ইচ্ছুক নহৈছিল৷ বিষয়া-কৰ্মচাৰীসকলৰ
শদিয়াত চাকৰি কৰিবলৈ ইচ্ছা নথকাক কেন্দ্ৰ কৰি বদনামেই এটা আছিল৷ কাৰণটো তুলনামূলক৷ ৰাস্তা-ঘাট, বিশুদ্ধ খোৱাপানী, বিদ্যুৎ, টেলিফোন নাই৷ আধুনিকতাৰ প্ৰলেপ বুলিবলৈ মস্ত শূন্য৷ হোটেল-বজাৰ, শ্বপিং মল নাই৷ উচ্চমানৰ
পঢ়াশালি, সম্ভ্ৰান্ত বিদ্যালয়-মহাবিদ্যালয় নাই৷ আমোদ-প্ৰমোদৰ বাবে চিনেমা-থিয়েটাৰ
নাই৷ চিকিৎসাৰ বাবে ভাল চিকিৎসালয় কিম্বা ডাঙৰ নাৰ্ছিং হ’ম নাই৷ কাৰোবাৰ বেমাৰ-আজাৰ হ’লে সিপাৰলৈ নিয়াৰ যিহে অসুবিধা, প্ৰাথমিক চিকিৎসাকণৰ অভাৱতে বেমাৰীৰ কেতিয়াবা ৰাতিয়েই মৃত্যু হৈ যায়৷ সঁচাকৈয়ে অতি দুঃখদায়ক আছিল
পুৰণি সময়বোৰ৷ আৰু হয়ো, তেনেকুৱা প্ৰেক্ষাপটত জানি-শুনি বিপদৰ মুখামুখি হ'বলৈ আহিবনো কোন? গতিকে চপাখোৱাত চাকৰি কৰিবলৈ মানুহ নাহে৷ ফলত চৰকাৰী কাম-কাজ স্থৱিৰ হৈ পৰে অনিশ্চিত কালৰ বাবে৷
No comments:
Post a Comment