Sunday, 21 January 2018

দ্বিতীয় দিন (১৯.০১.২০১৩), অংশ-২

শ্লীপাৰ ক্লাছৰ নিৰ্দিষ্ট বাৰ্থত বাগৰি কম্বলেৰে আপাদমস্তক মেৰিয়াই চকুহাল মুদাৰ যত্ন কৰিছোঁ৷ টোপনি কত আহে? টীম-বিৰ সদস্যবৰ্গৰ মুখকেইখনহে মনৰ পৰ্দাত উজলি উঠিল৷ পুৱা ৫ বজাত তেওঁলোকে ডিফু এৰাৰ কথা৷ গাড়ী আৰু সহযাত্ৰী ঠিক হৈ গৈছে৷ মাত্ৰ দুমাহৰ আগতে হাৰ্বাৰ্ট ক্রই লোৱা কিচকিচীয়া কলা Hyundai Tucsonখনেৰে ওলাব অৰুণ টেৰণ এণ্ড পাৰ্টী৷ দীৰ্ঘদিন ধৰি গোপনীয়তা অৱলম্বনৰ অন্তত শেষ মুহূৰ্ততহে নামকেইটা ৰাজহুৱা কৰিছিল অৰুণদাই৷ তাৰ আগলৈকে সংগীকেইজনক বাদ দি নিজৰ ঘনিষ্ঠ সহচৰ বুলিব পৰা, বন্ধুস্থানীয়, আনকি কাৰবি আংলং স্বায়ত্তশাসিত পৰিষদত কৰ্মৰত সহকৰ্মী কিম্বা বিভাগীয় অধস্তন বিষয়া-কৰ্মচাৰীৰো কোনেও ঘূণাক্ষৰেও নাজানে জিলা প্ৰাথমিক শিক্ষা বিষয়া টেৰণ ছাৰ কেতিয়া, কলৈ, কাৰ লগত যাব৷ মোকহে লাহেকৈ এদিন জনাইছিল যে তেওঁৰ দলত থাকিব নিজৰ অফিছৰে এচিচটেণ্ট একাউণ্টচ অফিছাৰ হাৰ্বাৰ্ট ক্র, সদ্য অৱসৰপ্ৰাপ্ত বৰবাবু ছিং ক্র, ব্যৱসায়ী অনিল সূত্ৰধৰ আৰু ড্ৰাইভাৰ হৰছিং বে৷ একক বৈশিষ্ট্য আৰু বিশেষত্বপূৰ্ণ অৰুণদাৰ এই স্বভাৱটো মই মনে মনে খুব উপভোগ কৰোঁ৷ কেনিবা চলিব লগা যাত্ৰা-প্ৰস্তুতিত মোকো আগে-ভাগে কৈ দিয়ে কাকো নকব দেই বুলি৷

কালি Seven Sister's Postত ফটোগ্ৰাফসহ ৰিপুঞ্জয় দাসে আহল-বহলকৈ লিখা 'A festival to cheer' লেখাটো পঢ়ি উত্তেজনাত তেনেই কব নোৱাৰা হৈ আছিল অৰুণদা৷ তাৰ আগতে ২৮ ডিচেম্বৰৰ কাকতখনত Fragrance of Ethnicity শীৰ্ষক বিজ্ঞাপন প্ৰকাশ হোৱাৰ খবৰো তেৱেঁই মোক জনাইছিল অন্তহীন উৎসাহেৰে৷ মুঠতে এতিয়া অৰুণদাক কোনেও কাৰ্যালয়-কক্ষত আৱদ্ধ কৰি ৰাখিব নোৱাৰে৷ লক্ষ্য স্থিৰ হৈ গল, দল চূড়ান্ত হৈ গল, গাড়ী আৰু ড্ৰাইভাৰ বন্দৱস্ত হৈ গল; তেওঁ যাবই যাব৷ অৰুণদাৰ এই স্পৃহা জাগৰিত হোৱাৰ আঁৰত সত্য কাহিনী অকণমান অৱশ্যে নথকা নহয়৷

২০১২ৰ নৱেম্বৰ মাহৰ ২৫ তাৰিখ৷ অৰুণদা, পৱিত্ৰদা (পৱিত্ৰ বৰা) আৰু মই লংকাম টেৰণ : জীৱন আৰু কৃতি নামৰ মস্ত ভলিউমৰ কিতাপ এখনৰ বাবে তথ্য সংগ্ৰহৰ কামত ডিফুৰ পৰা প্ৰায় ৯০ কিলমিটাৰ আঁতৰৰ ডকমকা চহৰৰ তৃপ্তি কুটিৰলৈ বুলি পুৱাতে ঢাপলি মেলিছোঁ৷ গাড়ীৰ ভিতৰত আলোচনালৈ আহিছে বিভিন্ন প্ৰসংগ৷

Pangsau Pass অৰ্থাৎ Pangsau নামৰ গিৰিপথটো কত থাকিব পাৰে? কথাৰ ফাঁকতে আচম্বিতে প্ৰশ্নটো এৰি দি মই নিশ্চুপ হৈ ৰলোঁ৷ অগস্তি-যাত্ৰা এটাৰ উকমুকনিত মোৰো মনোজগতত সেইকেইদিন নেদেখা জেগা কেইখনমানে অহৰহ খুন্দিয়াই আছিল৷ তেজত পিৰপিৰণি উথলি আছিল সেই হ্ৰদ দৰ্শনৰ, ৰ পৰা কস্মিন কালেও কোনো উভতি অহা নাই’ বুলি নামটোৰ সমানে সমানে ডায়লগ এটা কোন কাহানিবাৰে পৰা প্ৰচলন হৈ আহিছে৷ উৎসৱৰ আগতীয়া খবৰ, ছেগতে বিদেশ ভ্ৰমণৰ এনেকুৱা সোণালী সুযোগ হাতলৈ আহি গৈছে যেতিয়া যেন-তেন-প্ৰকাৰেণ সদ্ব্যৱহাৰ কৰাটো বুদ্ধিমানৰ কাম৷

সহযাত্ৰী দুজনে উত্তৰটো কি হব পাৰে ভাবিব ধৰিলে৷ অৰুণদাই অলপ পাছতে কিবা এষাৰ কলে যদিও শুদ্ধ নহল৷ চিন্তা-পৰিক্ৰমাই তেওঁক লেহ-লাডাখ পোৱালেগৈ৷ উত্তৰ ভুল হ'ল৷ সুযোগটো অহাত মই মুখ মেলিলোঁ পাংচু পাছ অৰ্থাৎ এই গিৰিপথটো আছে অৰুণাচল প্ৰদেশ, মানে ভাৰত আৰু উত্তৰ ম্যানমাৰৰ সীমাত৷ পিছে মূল কথাটো হল, অহা বছৰৰ জানুৱাৰী মাহৰ ২০ তাৰিখৰ পৰা তিনিদিনীয়াকৈ Pangsau Pass Winter Festival নামে অনুষ্ঠান এটা হব সীমাকাষৰীয়া নামপং নামে ঠাই এডোখৰত৷ যায় যদি এই ছেগতে দ্বিতীয় মহাযুদ্ধই বিখ্যাত কৰি তোলা Stillwell Road আৰু Lake of No Returnও চাই আহিব পাৰিব৷ কিয়নো উৎসৱৰ তিনিটা দিনৰ বাবে আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় সীমান্ত পথ খোলা থাকিব৷ অন্যথা এনেকুৱা সুযোগ নাপাম৷ গতিকে পাৰিলে ওলাওক৷ আমি যাম বুলি ভাবিছোঁ৷

আমি বোলোঁতে মোৰ লগতে সঞ্জু বৰা (পৱিত্ৰদাৰ ভায়েক) আৰু ৰাজু গগৈ৷ তিনিওৰে যোৱাটো প্ৰাৰম্ভিক খবৰা-খবৰিতে খাটাং হৈ পৰিছিল৷ সন্মুখত পত্নীৰ এটা অস্ত্ৰোপচাৰৰ দিন নিৰ্দিষ্ট হৈ থকা সত্ত্বেও পাংচু পাছলৈ যোৱাৰ সিদ্ধান্ত নিশ্চিত কৰিছিল সঞ্জুৱে৷ পংকজ দাস অকস্মাতে আৰু শেষ মুহূৰ্তত যোগ হৈছিল, ৰাজু গগৈৰ জৰিয়তে৷ তাৰ পাছৰে পৰাই ঠাণ্ডাক বৃদ্ধাংগুষ্ঠ দেখুৱাই নিশা এপৰলৈকে মোৰ কৰ্মস্থলী প্ৰিণ্টৱেলত পাৰস্পৰিক সান্নিধ্যৰ হেঁপাহ, মুখামুখিকৈ বহি আলোচনা-বিলোচনা, সীমাহীন জল্পনা-কল্পনা৷

বুৰঞ্জীপ্ৰসিদ্ধ এটা জলাশয়৷ কোৱা হয়, যৰ পৰা কস্মিন্‌ কালে কোনো উভতি নাহে৷ কৈশোৰতে কৰবাত পঢ়িবলৈ পোৱা ইণ্ডিয়ান বাৰ্মুদা ট্ৰায়েংগল নামধাৰী লেক্‌ অফ্‌ ন ৰিটাৰ্ণ শব্দকেইটাই অৰুণদাৰ মন-প্ৰাণ শিহৰণেৰে ভৰাই তুলিলে৷ অৰুণদা প্ৰচুৰ অধ্যয়নশীল আৰু অতিপাত ভ্ৰমণপিয়াসী মানুহ৷ মোৰ পৰা শুনাৰ পাছত নিৰাশ, ভাবগধুৰ মন্তব্য যাব পৰা হলে ভাল আছিল৷ কিন্তু সমস্যা আছেহে৷ ২০ তাৰিখে গুৱাহাটীলৈ যাব লাগিব, পুত্ৰক হোষ্টেলত থবলৈ৷বুজিলোঁ, ১০০ আৰু ০ৰ টনা-আঁজোৰা চলিছে তেওঁৰ মনৰ ভিতৰত৷ ইচ্ছা ১০০ শতাংশ, সম্ভাৱনা ০৷

ল কথা গুচিল৷ অৰুণদাৰ পক্ষে এই যাত্ৰা নহব বুলিয়ে ধৰি ললোঁ৷ আমি আমাৰ প্ৰস্তুতিত থাকিলোঁ৷ গুগুল খুঁচৰি খুঁচৰি তথ্য আৰু মেপ অধ্যয়ন চলাই থকা হল৷ অসমৰ তিনিচুকীয়া জিলা, লিডু, লেখাপানী, জাগুন, দ্বিতীয় মহাসমৰ, ষ্টীলৱেল ৰ; অৰুণাচলৰ চাংলাং জিলা, জয়ৰামপুৰ, ৱাৰ চিমেট্ৰি, নামপং, পাংচু পাছ ৱিণ্টাৰ ফেষ্টিভেল, হেল গেট, পাংচু পাছ, বৰ্ডাৰ মাৰ্কেট, ইণ্ডো-ম্যানমাৰ বৰ্ডাৰ ট্ৰেড, লেক অফ্‌ ন ৰিটাৰ্ণ, লুক ইষ্ট পলিচী; টাংচাসকল; The Telegraph, Indian Express, The Sentinel, North East Window, Seven Sister's Post কাকতত প্ৰকাশিত বা-বাতৰি; পূৰ্বৱৰ্তী ভ্ৰমণকাৰীৰ ট্ৰিপ ষ্টৰী, ম্যানমাৰ, কাচিন ষ্টেট, ভাৰত-ম্যানমাৰ সম্পৰ্ক ইত্যাদি সম্বন্ধে ইণ্টাৰনেটত পঢ়া-শুনা কৰি A-4 sizeৰ ৫৫ পৃষ্ঠাৰ ৰিডিং মেটেৰিয়েল প্ৰিণ্ট আউট কৰি ধুনীয়াকৈ বাইণ্ডিং কৰি উলিয়ালোঁ৷ চাবলৈ পায়ে সঞ্জুৱে ফটোকপী এটা খুজি ললে৷ পিছত কাকত-আলোচনীত লেখোঁতে নিশ্চিতভাৱে খুব সহায়ক হব৷

নেটত পোৱা মেইল এড্ৰেছত পত্ৰ লিখি বিভিন্ন উৎসৰ সৈতে যোগাযোগৰ চেষ্টা কৰা হল৷ কাৰণ থকা-খোৱা, শেহতীয়া পৰিস্থিতি, ঠাণ্ডা-গৰম, কাৰ্যসূচী সম্পৰ্কে জানিবলগীয়া আছে৷ ডিচেম্বৰৰ অন্তিম সপ্তাহৰ পৰাই উৎসুকতাৰে ই-মেইলেৰে সংযোগ আৰম্ভ কৰা হৈছিল Indian Terrain Nature Club, Arunachal Tourism Nampong Branch Office, Life Away From Life, Help Tourism, Amazing Arunachal, PPWF2013ৰ সৈতে৷ ফোনাফোনিৰ উপৰি নেটৱৰ্কৰ খেলিমেলিৰ বাবে এছ.এম.এছ.ও চলিছিল৷ উৎসাহজনক প্ৰত্যুত্তৰো আহিল৷ আমি আমাৰ ইচ্ছা আৰু পৰিকল্পনা অৱগত কৰিলোঁ৷ সিফালৰ পৰা আমাৰ থকা-খোৱাৰ নিশ্চিতি পালোঁ৷ আৰিফ ছিদ্দিকীৰ লগতে খিলজুং তাইকাম, মানৱাং ৱাংছাৰ যোগাত্মক সঁহাৰি আৰু সহায়ে আমাক বৰকৈ উপকৃত কৰিলে৷

No comments:

Post a Comment